Essentiel goes myspace

Je ziet het al enkele jaren: de artindustrie legt contact met zijn consumers via myspace. Facebook en company blogs volgen. Persoonlijk vind ik myspace de minst officiële van allemaal. Een beetje de middelmoot, zeg maar. Het mag er nog wat rommelig uitzien, je ziet er vooral foto’s en leest op een soort van ‘shout out wall’ meerdere invitaties of weetjes. Niet te privé dus (Facebook) maar ook niet too pro (company blog), geloof ik.

Anyhow, een Belgisch modehuis dat ik bewonder is Essentiel. Natuurlijk in de eerste plaats omwille van zijn smaak. De cosmopolitische uitstraling van hun collecties die me leidt langs verre exotische steden waar melting pots kleur & toon zetten en waar vroeger & nu elkaar dagelijks kruisen.

Maar in de tweede plaats hou ik ook van hun manier van down-to-earth communiceren. Vele luxury brands kennen er wat van. Maar Essentiel’s advertenties, website en zelfs myspace tonen werkelijk steeds opnieuw, een subtiel en verrassend kader waar fashion eindelijk continue hetzelfde karakter uitstraalt.

De tagline bij hun myspaceprofiel ‘l’essentiel, c’est le bonheur’ zou voor mijn part kunnen herleid worden naar Essentiel, que du bonheur. Want voor deze kleurenpracht applaudiseer je toch gewoonweg rechtstaand?

Adore it!

Advertenties

There are no comments on this post.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: