Mylène verkoopt nerts…

en crème’kes, haarproducten, schmink, … kortom verzorgingsproducten. Maar waar distantieert Mylène zich van andere cosmeticamerken? Ze bestaan bijna 50jaar, zijn Belgisch en niet-diervriendelijk. Hun bekendheid ontstond met de verkoop van N.E.R.T.S.-olie. De diertjes (denk aan oma’s chique sjaal met tandjes) worden er speciaal voor gekweekt helaas. Bon, als je dat laatste even uit je geheugen bant en verder nadenkt over rozenolie, talkjes en poederdozen, heerlijk geurende zonnecrème en typische oldskool nagellakkleurtjes dan ben je aan het adres van je oma, je moeder, en jawel – jezelf!!

Mylène doet enkel aan Directe Verkoop, wat wil zeggen, je belt één van de demonstratrices op, nodigt een bunch vriendinnen uit bij je thuis (thanks voor taart, cava en uitnodiging Littl’Q!!) en haalt er zelf een slag uit want een percentage van de totale aankoop die je vriendinnen samen doen, kan jij lekker gratis opsouperen. Voor wat hoort wat!

Wat grappig is… de demonstratrices hebben zelf die strakke huid niet meer van weleer. Ze zoeken erg actief en direct – want dat is per slot van rekening hun huisstijl – naar nieuwe collega’s om de gepensioneerden in spé op te volgen. Tussen de producten op de demotafel pronkte een duidelijke boodschap en in het gratis geschenk voor de gastvrouw ook! Kijk maar…

13 Reacties

  1. Wat een bijzonder verhaal schrijft u over Mylene.
    Het is echter niet helemaal, of eigenlijk, hélemaal niet juist.
    De nertsolie is een RESTproduct uit de nertsfokkerij. De diertjes worden door fokkerijen over de gehele wereld lauter gefokt voor hun pels. Het huidvet wat zich onder de pels bevindt is een afvalprodukt, waaruit de olie door o.a. Mylene wordt opgekocht. De diertjes worden dus niet voor de olie afgemaakt.
    Daarnaast is Mylene juist wél diervriendelijk, want haar produkten worden NIET op dieren getest. En dat kan je van de meeste cosmetica dus niet zeggen hè.

    De reden dat Mylene zo dringend op zoek is naar collega’s, is niet omdat de vergrijzing is toegeslagen, maar juist omdat de meeste consulentes de vraag in haar omgeving niet aankunnen! De meeste consulentes willen maar een aantal avonden per week werken, en vol=vol. Dan is het fijn als je een collega hebt die de mensen wel kan helpen.

    Jammer van dit wat negatieve verhaal van u op internet.
    U schept een beeld wat niet juist is.
    In dat geval lijkt spreken mij zilver, maar zwijgen GOUD!

    Met vriendelijke groet,
    Deborah Schipper

  2. Ik vind het ook vrij aso om dit zo neer te zetten! Ik heb ook nertsen olie gekocht maar heb eerst verhaal gehaald over waar het vandaan komt. 😉

    Ze halen het inderdaad uit de nersten industrie.. maar de nersten worden er niet voor dood gemaakt, er is mij verteld als er word gestopt met de nertsen industrie het de lijn er bij mylene ook uitgaat..

  3. Wacht even… Dus de Mylene is diervriendelijk omdat ze afval producten kopen en niet zelf de diertjes dood maken? Kom op zeg… Niet zo verschrikkelijk kortzichtig doen! Als men geen bont en nertsolie koop worden er ook geen nertsen doodgemaakt! Tjees Deborah, hoe naïef zijn jullie? De Mylene helpt dus net zo hard mee aan het doden van nertsen als de mensen die graag een 2e hands jasje dragen.

    Stel de Mylene gaat levertraan inkopen van de Japanners (die doden tenslotte voor de ‘wetenschap’ zoals ze dat zelf zo mooi zeggen)… Is de Mylene dan ook niet schuldig aan het mede uitsterven van Walvissen?

    Zijn ze dan nog steeds diervriendelijk bezig? Jullie denken van wel? OMGWTFBBQ!

  4. Beste Wieso,

    In dat geval is ook iedere katten-liefhebber schuldig! Of heeft niemand zich ooit afgevraagd wat toch die heerlijke malse stukjes vlees zijn in die pakjes voer? Lees de verpakking maar eens, je leest er nooit waar dat vlees van afkomstig is. Als je een pakje Rund koopt, bestaat deze maar voor een klein percentage ook uit echt rundvlees.

    Open je ogen, of wil je ook alle kattenvoer producenten in de ban doen??

    Op het moment dat de bont-industrie zou ophouden te bestaan, is er ook geen nertsolie meer. Die bont-industrie is een miljoenen industrie, niet te vergelijken met de afzet van de nertsolie.

    En met het vergelijk met de walvisvaart sla je wel heel erg de plank mis, nu het leven van een nerts toch vele malen beter is dan de gemiddelde kist-kalf, mest-varken of plof-kip (eet smakelijk!). En hoe aandoenlijk ook, de nerts is alles behalve een bedreigde diersoort.

  5. De olie komt inderdaad van Nertsen af maar Mylene heeft toch ook echt producten waar geen nertsen inzitten. Ik vind de gedachten ook niet fijn. Maar ze heeft duidelijk verteld dat als er geen bond van nertsen meer wordt vekocht de producten met nertsen olie ook zou stoppen. Mylene leeft niet alleen meer van de nertsen olie in producten. Ze hebben ook genoeg andere producten zonder die olie;)

  6. God, jullie vergoelijken toch echt wel de nertsindustrie. Ooit al eens afgevraagd hoe zo’n beestje z’n bestaan moet slijten of aan z’n einde komt op een nertsboerderij? (http://www.gaia.be/nl/campagnes/tegen-dierenleed-voor-bont) En ja, deze worden in massa gekweekt en is totaal geen bedreigde diersoort meer om aan onze behoeftes te voldoen. Zullen we dat dan als excuus gebruiken om een totaal verouderd product te ‘ontginnen’?
    In pure nertsolie is slechts 17% Palmitoleic Acid, essentieel vetzuur, verantwoordelijk voor die extra hydratatie die je ervaart bij het smeren op je huid. Deze is in héél het dierenrijk de enige substantie die het meeste op onze huideigen sebum lijkt en daarom het beste te verdragen.
    De rest van de olie bevat onverzadigde vetzuren die de textuur zo rijk aanvoelend maken.
    Er zijn nu plantaardige alternatieven bekend die zelfs voor een hoger rendement van bovenstaande vetzuur zorgen.
    Macademiaolie en duindoornolie zijn hier voorbeelden van.
    Het feit dat Mylène hier niet mee in volgt, is het grootste bewijs dat het wil vasthouden aan een oubollig beeld waar het ‘groot’ mee is geworden.
    Nertsolie is ‘so sixties’….
    Iedereen gaat op de ‘groene’ en duurzame toer.
    De jeugd wordt met ethiek om de oren geslagen.
    Mylène is echt dan wel een product voor de ‘bomma’kes’.
    Helaas gaan deze ook dood, misschien kunnen we daar geld uitslagen en een bijproduct ontginnen.
    Te macaber zeker? Of heb ik juist het hydraterend gat in de markt gevonden?
    Mocht Mylène mijn idee nu gebruiken, wil ik er wel royalties voor.
    Deborah, mocht je het niet snappen, bovenstaande opmerking is sarcastisch bedoeld….
    Ga asjeblieft met je tijd mee !!!!!!!!!!!

  7. Allemaal leuk en aardig deze reacties maar ik wil even melden dat ik dolgelukkig ben met deze nertsolie!! Jaren lang loop ik in de winter met open vingers veroorzaakt door kloven. Erg pijnlijk maar ook totaal geen fraai gezicht. Ik heb al zovelen middeltjes geprobeerd maar echt niets hielp. Ik kon smeren wat ik wilde maar niks had effect en elk jaar keek ik weer pijnlijk uit naar de gure winter.
    Totdat ik bij een vriendin op een mylène-party kwam. Sceptisch bestelde ik de nertsolie. Eenmaal het product in huis begon ik het te gebruiken voor mijn handen en gezicht. Het effect was wonderbaarlijk! Ik heb deze winter voor het eerst in jaaaaaren geen kloven. Helemaal niks! Mijn handen zijn gewoon dicht. Ook voor mijn gezicht deed het wonderen. Ook mijn gezicht droogt erg uit in de winter en wordt door deze olie ook veel beter.
    Ik ben het nu voor mjn hele lichaam gaan gebruiken. Ik had ruwe plekjes en na 1 x gesmeerd te hebben waren die meteen verdwenen.

  8. hoe dan ook vin ik het zielig voor die dieren en vind ik dat ze die olie moeten proberen anders samen te stellen van plantaardige producten zal toch ook mogelijk zijn om die samenstelling puur en alleen uit planten te kunnen extraheren

  9. Myleneproducten zijn gedegen dierenproefvrije producten, buiten de nertsolie. Die kan al sinds mensenheugenis vervangen worden door andere producten, alleen wil de consument niet mee, en dus wordt dat verkocht. Zolang er nertsolie verkocht wordt zullen er nertsen een zielig leven/dood hebben voor hun olie. De consument bepaald, zoals altijd!

  10. Botanical alternatives to mink oil as a source of palmitoleic acid include macadamia nut oil (Macadamia integrifolia) and sea buckthorn oil (Hippophae rhamnoides), both of which contain a larger percentage of palmitoleic acid (22 and 40% respectively) than does mink oil (17%).
    http://Www.Wikipedia.com

  11. Wat een discussie over het wel- of niet dierenleed van de nertsen…
    Jammer dat ik dit nu pas lees, daar ik net een uitnodiging heb ontvangen om vanavond naar een Mylene-avond te gaan en ik me er eerst zeker van wilde vergewissen dat deze producten op geen enkel vlak op dieren getest zijn of iets -op welke manier dan ook- met dierenleed te maken hebben…
    Ik geef dan ook zowel Wieso, als Didier, als Sidney en Inge groot gelijk in hun bovenstaande stellingen en ben dan ook -als mega-grote dierenliefhebber voorbereid op vanavond…die consulente zal het goed moeten kunnen uitleggen, wees daar maar héél zeker van!!

    Hilde

  12. Heeft nerts reme dezelfde werking als nertsolie?

  13. Heeft nerts crème dezelfde werking als nertsolie

Geef een reactie

