Fur

Het verhaal van mijn lievelingsfilm, Fur met Nicole Kidman en de fantastische Robert Downey Jr., is vandaag werkelijkheid geworden. Ik vind haren fascinerend: rood haar, krullend haar, Japans gitzwart stijl haar, afrokapsel, een blauwe schijn, goudblond, spierwit etc. Soms denk ik ook wel eens aan de afwezigheid ervan. Maar een gezicht (en lichaam) dat volledig met haren is bedekt daarvoor moet je Fur gezien hebben. Of helaas vandaag De Morgen gelezen hebben, want blijkbaar zijn er 6 mensen in de wereld die lijden aan het ‘weerwolfsyndroom’. Mijn hart bloedt, en dat meen ik. Fur is een surreël-realistisch sprookje, dat Diane Airbus’ passie voor het fotograferen van rariteiten op semi-biografische wijze schetst:

There are no comments on this post.

Geef een reactie

