Sweet memories

Heel gek, vandaag heb ik me bij mijn supermarktaankopen laten leiden door jeugdherinneringen. Als kind keek ik uiteraard vaak naar tekenfilms. De fantasie werd getriggerd door vooral kleuren! Herinner je je de slagroomtaarten van de Smurfen? Of de cupcakes van de Troetelbeertjes?

Wel in de GB werd ik verleid door de Taartjes met cassis van Vrouwtje Theelepel. Je weet wel, ontzettend schattig met haar kookschortje aan en de Whoa WHoa WHOA krimpaanvallen waarbij de reuzelepel haar knockout slaat.

Anyhow, Vrouwtje Theelepel maakte heerlijk gebak. Wat zag ik op het rek, helemaal boven, daar waar de goedkoopste of witte producten staan? Heerlijke ‘Tartelettes au cassis’. Zanddeegkoekjes met échte boter én gevuld met vruchtengelei. Ben geen liefhebber van confituur (tenzij vermengd met yoghourt) maar hier is het fijne laagje perfect. En vooral: het oogt zo mooi! Het feit dat elk koekje in een plastieken verpakking zit, om mee te nemen, duidt erop dat dit Carrefour&GB Selection product straight uit het gamma van een zuiders land à la Frankrijk komt! I adore it! Dus nu, bij gebrek aan inspiratie, laat ik in de supermarkt mijn blik naar de bovenste en onderste rekken dwalen, met de hoop op meer sweet memories!

There are no comments on this post.

Geef een reactie

