Françoise draagt…

Delphine, Amélie, Joëlle, Elodie, … hebben ze een beetje geld voor kleding dan dragen ze allemaal gegarandeerd wat het Franse chauvinisme hen opdraagt: Franse modemerken en gelijk hebben ze!

  • Kookaï – ben ik sinds mijn 18de fan van. Helaas geen winkel meer in België te vinden. Ze combineren altijd een vleugje retro met een staaltje high fashion. Voor fans van kleur & print.
  • Comptoir des Cotonniers – zie post ‘The Tellers’. Leuk: Moeders & Dochters kunnen zich opgeven om model te staan in de campagnes van dit merk.
  • Caroll – advertentie staat in alle boekskes, don’t ask me why.
  • Stella Cadente – niet meteen mijn stijl maar de Frenchies zijn er gek op. De créatrice Stanislassia Kleins heeft zelfs een aparthotel in de Parijse wijk ‘Republique’ mogen inrichten.
  • Cop.Copine – beetje vreemde mode maar volgens mij quoi snit en kleurgebruik erg Parisien(ne).
  • Gérard Darel – reeds te vinden in België met muze Charlotte Gainsbourg in beeld. Vooral de tassen en de jeansen zijn de moeite. Pas bon marché!

Na enkele daagjes in Parijs kan ik alleen maar hopen dat er nog meer Franse mode naar België verhuist! Montmartre geniet mijn voorkeur voor zijn kunstzinnige ontwerpers op gebied van juwelen en kleedjes. GoGo Antwerpen!

There are no comments on this post.

Geef een reactie

