Franse wellust

Quiche Lorraine, vijgen, noten, des petits gateaux, sausjes, …. mmmh de keuken uit het land van de Michelin ster: heerlijk zoet en vettig! Sinds kort beschik ik over een staafmixer. Een heleboel bereidingen waaraan ik me vroeger niet waagde, probeer ik de laatste tijd uit. Vandaag is het recept: Le moelleux au chocolat! Of zeg maar ‘zachte chocoladetaart’. In de Italiaanse versie uit Capri doen ze er nog een scheut koffie bij, maar de Franse keuken vertelt me gewoonweg: chocolade! De ingrediënten:

200 gr pure chocolade, 200 gr boter, 200 gr suiker, 4 eieren. Volg alle principes van het chocolade mousse-recept. Dus de mixer is handig als je niet wil falen op het eiwitschuimgedeelte!! Chocolade & boter au bain marie smelten; eierdooiers mengen met suiker, de twee mengels samenvoegen en opgeklopt eiwit erbij. Ingevette taartvorm en hup de oven in op 175°C, 40′.

Zie hier het resultaat! Zodadelijk proef op de som, als de gasten erbij komen.

dscf0023.jpg


3 Reacties

  1. En ’t was keilekker!! 😉

  2. en er is nog over! En dat is lekker voor mij!

  3. ‘Bewaarmiddelen’ stond niet tussen de ingrediënten liefje. We are going to throw it away – tonight! Ik weet het, dat wordt ook pijnlijk voor mij. 😉

Geef een reactie

