Een staaltje marketing

De uitvinder van de frisbee en de hoelahoep is overleden. En laat dat laatste nu ongeveer het leukste zijn, na een elastiek en springtouw, dat een lagere school doll kan bezitten! En niet alleen mijn jeugdjaren werden erdoor bezet, want later spraken nog tal van vrouwenbladen over de magische afslankende werking op de dijen van menig man- en vrouwvolk!

Awel, chapeau, Mr. Richard Knerr. Je hebt het in ’48 mooi klaargespeeld. Het ontwerp baseerde zich op een ring van bamboe uit Australië, gemaakt om de spieren te trainen. 40 Miljoen exemplaren in het jaar van de lancering over de toonbank geschoven! Maar hiervoor bezocht hij met zijn vriend school na school en gaven ze stapels gratis exemplaren weg en verplichtten hun medewerkers zelfs het speelgoed mee te nemen op het vliegtuig! A golden oldie in marketing strategy.

Advertenties

There are no comments on this post.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: